کارشناسی نقاشیخط
نقاشیخط عبارتست از :
خلق یک اثر هنری بوسیله بهانه ای بنام ( نقاشی ) و تمامی تکنیک های نهفته در آن که تنها بوسیله ی ممارست ها و تمارین خوشنویسی تکامل می یابد و به این صورت یک اثر نقاشیخط خلق خواهد شد .
( مهرداد مقدم )
تاریخ : 1396/02/30
کپی برداری از مطالب سایت خطگرام بدون ذکر منبع مجاز نیست
گالری نقاشیخط سایت خطگرام
با مطالعه کارشناسی در سایت خطگرام شما میتوانید اثری ارزشمند را از هنرمند مورد علاقه خود تهیه کنید
جهت آشنایی بیشتر: نمونه ای که در زیر این متن میبینید تایپوگرافی است و به هیچ عنوان ( به تنهایی ) در نقاشیخط صاحب ارزش نیست
و نیز همیشه در نظر داشته باشید که سایه های این نوع آثار هنری بر روی بوم های نقاشی نباید با پمپ های باد (تولید) یا خلق شده باشد در ضمن برای استفاده از زمان کمتر در یک اثر میتوان نوشته های اساتید را به همین شکل در تابلو ها استفاده کرد که مجدد بدلیل فرار از استفاده از زمان و هزینه در آثار اصالت را شامل نمیشود
تابلو های نقاشیخط سایت خطگرام هیچکدام موجود نیست و فقط امکان سفارش هست
هر تابلو طبق مقالات صفحات کارشناسی نقاشیخط حداقل یکماه زمان میبرد
به توضیحات کارشناسی نقاشیخط دقت کامل داشته باشید
هیچگاه فریب کلمات مدرنیسم یا اکسپرسیونیسم و ….. را نخورید و صرفا بخاطر مدارک تحصیلی فرد اثر را خریداری نکنید
معمولا اشخاصی از این ترفندها در نوشتار یا تحریر حروف در نقاشیخط استفاده میکنند که : بعنوان شغل دوم یا چندم به نقاشیخط میپردازند و یا شدیدا به دنبال هماهنگی برای فروش آثار خود هستند تا از غافله جا نمانند و زمانی برای ممارست و تمرینهای وابسته به نقاشیخط های اصیل و واقعی ندارند – آنها باید تابلو هایشان را در چند دقیقه یا حداکثر یکروز به اتمام برسانند .
اکسپرسیونیسم : اکسپرسیونیسم یا هیجاننمایی (Expressionism) نام یک مکتب هنری است. اکسپرسیونیسم شیوهای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگهای تند و اشکال کَجوَش (معوج) و خطوط زمخت بهره میگیرد و هنرمند حال و احساس خود را عجولانه و بدون هیچگونه تاملی بر روی صفحه ایجاد میکند , در این صورت اگر حروف بطور کامل نوشته و با تامل تحریر شده باشد که سبک اکسپرسیونیسم یا هیجان نمایی نیست و در غیر این صورت هم یعنی اگر بدون تامل و با هیجان نمایی و عجولانه حروف ناقص و خارج از چهارچوب های مکتب های خوشنویسی : نستعلیق شکسته نستعلیق – ثلث – رقعه – معلی و خطوطی اصیل و قدیمی تحریر و رسم شده باشد وبه هیچ وجه شامل نقاشیخط یا خوشنویسی نخواهد بود.
مدرنیسیم : (Modernism ) نماد دوراني است كه در آن حوزه هاي رفتار ديني و دنيوي از يكديگر تفكيك شدند كه از آن مي توان به رويارويي و مقابله با سنت ها ياد كرد _ پس مجددا بدلیل اینکه آثار خوشنویسی مرتبط به شاید صدها سال قبل میشود نمیتوان آن را بجای تحریر خوشنویسی دانست و فقط در بگراند های نقاشیخط میشود از آن استفاده کرد و نوشتار و تحریر به اصطلاح من درآوردی به هیچ وجه شامل نقاشیخط یا خوشنویسی نخواهد شد و صرفا یک نقاشی بیشتر به حساب نمیآید .
برای اطلاعات بیشتر این نوع سبک ها میتوانید آثار مدرن اروپایی و یا قاره های دیگر را در اینترنت سرچ و مطالعه کنید , در این جستجو به هیچ وجه به قیمت های بالا در یک اثر مدرن یا اکسپرسیونیسم و … دقت نکنید , چرا که معمولا اکثر آثاری که به قیمت بالایی به فروش میرسد صرفا توسط گروه و مافیای آن اثر برای رسیدن به منافع مالی آن گروه یا مافیا مطرح و قیمت گذاری شده است . مثلا شما تمام تابلو های به اصطلاح مدرن و گران قیمت را ذخیره کنید بدون هیچ دقتی به شکل و شمایل آن آثار نگاه کنید و از خودتان سوال کنید این شکل را میتوانید رسم کنید یا خیر _ بقدری این آثار سبک و سطحی است که قطعا میتوانید _ پس هیچ وقت ذهن خودتان را مشغول قیمتگذاری وسرمایه گذاریهای سنگین مافیاهای هنری نکنید چراکه در نهایت صاحب اثر یا رنگ و متریال استفاده شده در اثر را به رخ شما خواهد کشید و یا استفاده از یکسری نسبت که آن نسبت های ریاضی به هیچ وجه بطور دقیق در نقاشی قابل اجرا نیست و کاملا حسی هستند.
با مطالعه دقیق و صحیح آثار مدرنیسم و غیره در خارج از کشور به وسیله جستجو در اینترنت کاملا میتوانید شاهد زمان و تکنیک های سنگین و زمان بر در برخی از آن اثار شوید _ و با کمی دقت متوجه خواهید شد که برخی از این آثار که مثلا روی دیوار ها هم اگر به سبک های مدرن یا اکسپرسیونیسم و امپرسیونیسم و …. کار شده است بسیار عمیق و زمان بر بوده و شامل حقیقت ها و صداقت های اخلاقی و هنری است و درضمن هیچ سنخیتی با اساس و ریشه خوشنویسی یا نقاشیخط ندارد .
برای روشن شدن بیشتر این موضوع به مثال یکی از آثار سبک های مدرن خارج از کشور توجه کنید :
بعنوان مثال اثر بالا متعلق به ( معروفترین ) هنرمند و نقاش اسپانیایی است که در ذهن شما هک شده است , یعنی : ( پابلو پیکاسو )
فقط کمی فکر کنید ! آیا خود شما یا فرزند هشت ساله ی شما نمیتواند چنین نقاشی یا اثری حتی از این زیباتر رسم کند ؟! به تک تک اجزا این چهره دقت کنید که چقدر ابتدایی و خالی از ارزش های هنری است !
با این مثال سعی دارم شما را از حرکت ها و سرمایه گذاری های سنگین مافیاهای فروش آثار هنری دور کنم و توجه شما را به حقیقت هایی که در بازارهای هنری باب هست و ذهن شما را شدیدا از زمان و تجربه و صداقت های صرف شده در آثارهنری دور میکند جلب کنم . چرا که این کم شدن زمان و تجربه ها سود های مضاعف و سنگینی را به مافیاهای فروش آثار میدهد و شما را بسیار زیاد از ارزش های واقعی و صادقانه هنر دور میکند و به همین دلیل همیشه از مشتری شنیده میشود که : ( من از هنر سر در نمیآورم ) دلیل بیان این جمله از زبان مشتری فقط توضیحات این نقاشی و توان تعداد بالای تولید تابلوها وآثار هنری است .
در واقع این نقاشی و امثال آن تنها ارزشی که دارد این است که هنرمند بیچاره ای که بعد از سالها تلاش و مطالعه بواسطه تبلیغات نادرست معروف شده است تعداد بیشتری میتواند اثر خلق یا تولید کند و در نتیجه صرفا مادیات بیشتری برای آنها اندوخته خواهد شد .
در کارهای پابلو پیکاسو آثار قابل تامل و سالمی هم هست و او از کودکی مشغول به پیشه نقاشی بوده است ولی در حقیقت این سبک آثار بسیار سطحی و متاسفانه بی ارزش هستند .
گویی پابلو پیکاسو با خلق چنین آثاری سعی دارد به ما با تاکید بفهماند که حتی فروشندگان آثار هنری نیز درک منطقی و هنرمندانه ای از یک اثر هنری با ارزش ندارند و صرفا بدنبال معروفیت یک برند و نام هنری هستند و ایضا مشتریان بیچاره ای که به آنها رجوع میکنند .
بقول سهراب : منکه از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کردم
حرفی از جنس زمان نشنیدم
هیچ چشمی عاشقانه به زمین خیره نبود
نویسنده : مهرداد مقدم
راهنمایی کوتاه و بسیار مفید برای تشخیص و کارشناسی قبل از خرید یک اثر نقاشیخط
معمولا افرادی به ترفندها و کلک ها پناه میبرند که شغل دوم یا سوم دارند و زمان آنها صرف تدریس و دغدغه های شغلی دیگر است – به همین خاطر آثار هنری ایشان بجای استفاده از قلم نی و توجه به قواعد و اصول خوشنویسی از قلم مو و یا نرم افزار های گرافیکی ( برای کم کردن زمان صرف شده در آثار ) استفاده میکنند
نقد و توجیح اصولی تشخیص نقاشیخط های اصیل و ریشه دار با آثاری که در مدت کوتاهی ( تولید ) میشوند را با کمی دقت میتوان تشخیص داد _ عزیزانی که قصد انتخاب یک اثر نقاشیخط دارند تشخیص زمان وعیار زمان صرف شده و ارزش و تجربه صرف شده در یک اثر نقاشیخط را همانطور که در این سایت از نگارش های تایپوگرافی برای طراحی سایت استفاده شده با مقایسه تابلو ها به راحتی میتوانند تشخیص دهند و تفاوت تایپوگرافی که در چند ثانیه بجای نقاشیخط اصیل و ریشه دار انجام میشود یا استفاده از قلمو و محو کردن تمامی اصول خوشنویسی و جایگزن کردن زیبایی های ساده انگارانه و کاملا سلیقه ای و بازاری کاملا قابل تشخیص است :
مثلا در صورتی که از نرم افزار بجای دست استفاده شده باشد و معمولا از شبرنگ استفاده میکنند که اگر در سطوح مقطع حروف دقت کنید , صافی بسیار یکدستی را میبینید که متاثر از استفاده از شبرنگ و نزم افزار بجای نوشتار حقیقی است , پس در این صورت حتما مطمعن باشید که آن اثر به هیچ وجه هنر دست نیست – صرفا بجهت زیبایی و بازاری بودن خلق شده است و خالی از ارزش های واقعی نقاشیخط و یا خوشنویسی است ,
زمانی که حروف به یک اندازه و یک شکل تکرار شده با کمی دقت در اندازه ها و اشکال حروف کاملا مشخص هست که با کمک نرم افزار انجام شده است و یا خیر .
به این صورت با اندکی دقت میتوان تشخیص داد که با استفاده از نرم افزار و کپی و یا با استفاده از کلماتی مانند انتزاعی و مدرنیسم و اکسپرسیونیسم و …. فقط قصد فروش آثار تولید شده را دارند و از ممارست و تمرین و تجربه و زمان بهره نگرفته اند .
همیشه در نظر داشته باشید وقتی کلمه خط یا خوشنویسی در یک اثر بیان شود امکان اجرای سبک های مدرنیسم و اکسپرسیونیسم و …. در نوشتار حروف بی ارزش و بی فایده غیرممکن است مگر در بگراند های نقاشیخط در غیر این صورت اثر در مدت بسیار کوتاهی و کاملا بدون قواعد یا اصل و ریشه خوشنویسی و خطاطی خلق شده است و به هیچ وجه ارزش هنر نقاشیخط و خوشنویسی را شامل نمیشود که در این نوع آثار اگر دقت بفرمایید حتی کلمات هم حذف شده اند و بجای آن فقط از یک حرف استفاده کرده اند و آن اثر کاملا بدون معنا و نوشتار خلق شده و موضوعی را معمولا شامل نمیشود مگر توهماتی که به ان چسبانده اند یا توهماتی که در وجود آن تابلو شرح میدهند.
پس حتما در آثار نقاشیخط دقت کامل و کافی داشته باشید که یکی از مکتب های خطاطی : نستعلیق – ثلث – نسخ یا خوشنویسی های اصیل و ( بجز خط کوفی و شکسته نستعلیق که زمان اجرا را بینهایت کاهش میدهند ) اجرا شده باشد و اگر نه تابلو را با نام نقاشی خریداری کنید و اسم حداقل چهل سال تلاش و تمرین ( در هر مکتب خوشنویسی ) و چیزی بالغ بر 1500 قاعده و اصل در خوشنویسی و خطاطی را به کلمه نقاشی نچسبانید و اجازه سودجویی به افرادی که مشاغل متعددی دارند و ده ها اثر را درکمتر از یک روز خلق میکنند ندهید .
اینها شعور و فرهنگ و صداقتهایی است که باید رعایت شود
خطگرام : حقایقی در رابطه با زمان صرف شده در آثار نقاشیخط
بطور معمول و طبق تجربه بسیار مشاهده میشود که مشتریان به محو شدن یا به اصلاح خودشان ترکیب و هارمونی رنگها در یک اثر توجه زیادی دارند که همانطور که در بالا شرح داده شد در صورتی که اثر با رقیق کردن رنگها و پرتاب یا انداختن رنگ بر روی بوم نقاشی و یا استفاده از نرم افزارها و تجهیزات مکانیکی مانند پمپ های باد در کمترین زمان تولید شده باشد کاملا خالی از ارزش های حقیقی هنری هست و در این صورت آن اثار فقط جنبه دکوراتیو و بازاری دارد مگر آنکه به گوش کردن به خیالبافیهای غیر حقیقی و مجازی دیگران عادت داشته باشیم .
معمولا دو دسته از خطوط که آنها را میتوان به شکسته نستعلیق و خطوطی چون کوفی و معلی ویا خطوط من در آوردی که بطور معمول اساتید بر روی قواعد و اصول آن توجهی ندارند در نقاشیخط بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و دلیل آن نیز فقط آن است که هنرمندی که از آن برای خلق یک اثر استفاده میکند یا بازنشسته و پیر است و حوصله ای برای انجام کار ندارد و یا شخص هنرمند منبع در آمد دیگری دارد و ساعات مفید گذشته و حال خود را صرف دغدغه ای دیگر کرده است و زمان او بطور کامل بر روی آثار نقاشیخط صرف نمیشود و بیشتر زمان خویش را صرف روابط میکند تا خلق یک اثر حاوی حقیقت ها و اصالت های هنری و اگر در فیلمهای 60 ثانیه ای اینستاگرام این دسته از عزیزان هنرمند مشاهده کنید متوجه خواهید شد که آثار آنها بوسیله قلمو در شصت ثانیه فیلم اینستاگرامی یا حداکثر چند ساعت به اتمام خواهد رسید .
این سبک آثار در نهایت فقط منتهی به یک نقاشی معمولی با رنگ های زیبا میشوند تا یک اثر نقاشیخط با معنا که اشعاری ناب را با خود به همراه دارد و به این ترتیب خود را صاحب سبکی نمایان میکنند که هزاران تابلو و عکس شبیه آن اثر در عالم هنر از قبل موجود بوده است و در حقیقت در دنیای امروز با فرهنگ مردمان امروز بطور کلی میشود بیان کرد که : تنها رشته و شغلی که خالق آن تحلیل نمیشود و همواره خالق میتواند در پشت آن پنهان شود فقط یک اثر هنری بی زبان میتواند باشد که هر دروغی و توهمی به راحتی برای فروش به آن تابلوی بی زبان میتوان نسبت داد و در بسیاری از آثار مدرن امروزی میتوان این موضوع رو به وضوح دید و صاحب اثر چنان توهم بزرگی را به رنگهای در هم تنیده بی معنا به یک اثر نسبت میدهد که هر کسی اگر سالها به آن تابلو فکر کند و به آن توجه کند هر چیزی را ممکن است حدس بزند بجز توهمی که او در ذهن خود داشت و به آن تابلو نسبت داده بود در حالی که همان معنای واقعی و حقیقی یک نقاشی است که قرنها انسان را میتواند به چالش بکشد و یا معنای هزاران جلد کتاب را تا ابد در آن اثر میتوان دید .
آگاهی شما برای هزینه ای که میکنید در این خصوص کمک بزرگی هم به دنیای هنر و هنرمند و هم به خود شماو حتی به فرهنگ اجتماع خواهد کرد .
با توجه به موضوعات ذکر شده و کارشناسی کوتاهی که شد میتوانید آثارهنری مورد نیاز خود را با هر رنگ و متریال و از هنرمند یا مجموعه ای که صلاح میدانید تهیه کنید .
بهترین ها را برایتان آرزو داریم
در آخر نصیحتی به هنرمندان تازه کار
اگر شما در رشته نقاشیخط با دنیای خوشنویسی مکتب نستعلیق _ دنیای خوشنویسی مکتب شکسته نستعلیق _ دنیای خوشنویسی مکتب ثلث _ دنیای خوشنویسی مکتب معلی یا نسخ یا …. _ دنیای بزرگ رنگ شناسی و هارمونی رنگها _ دنیای تکنیک های نقاشی _ دنیای کنتراستها _ تذهیب _ مینیاتور آشنا باشید و تمام وقت و زندگی خود را لحظه به لحظه صرف ارتقاع و بهبود آنها کنید که نقاشیخط قابل تاملی را خلق کنید _ به هیچ رفاهی نزدیک نخواهید شد اگر به روابط و مافیا های دنیای هنر نزدیک نباشید.
در کشور ما معمولا افراد پس از اشتغال یا بعد از بازنشستگی شروع به فعالیت های جدی هنر و پیدا کردن روابط فروش آثارهنری میکنند و این در حالیست که هنرمند واقعی بدون دریافت هیچگونه حق و حقوق و حتی با پرداخت هزینه های سنگین روزانه برای آتلیه و متریال های مورد نیاز خود باید از دوران کودکی و با استفاده از تمام وقت و زمان و تمارین و مطالعه های خود _ گرایشهای خود را در هنر بسنجند و آن را در راه رشته ای از هنر که انتخاب کرده است در تمام روز و ثانیه های زندگی خویش با هزینه های سنگین روزمره تا ابد بدوش بکشند .
برای درک بهتر این موضوع خود را بجای فردی که شاغل هست و حداقل تا ساعت 16 مشغول بکار است بگذارید :
آیا پس از خستگی ناشی از یک کار دیگر با دغدغه های کاملا متفاوت با هنر میتوان پروژه ای را برای یک نمایشگاه پیدا کرد؟ ( یعنی حداقل 20 یا 30 تابلو ) را آماده و آن رابه انجام برسانید ؟
اگر هم بتوانید به کمک افراد دیگر خانواده و یا آشنایان و یا نرم افزار است و یا خلق آثاری در سبک های مدرن یا اکسپرسیونیسم , چراکه دغدغه های شما چیز دیگریست و زمان و فکر شما برای انجام دریافت حق و حقوقی دیگر مگر آنکه وظیفه های شغل خود را بدرستی انجام ندهید و همین موضوع چالش های بسیار بزرگ اجتماعی را نیز برای تک تک افراد یک جامعه در بر خواهد داشت و نظام سیاسی – اجتماعی و فرهنگی همواره با دروغ ها و کم کاری های بسیار بزرگ توام خواهد بود و بجای بیان شخصیت حقیقی خود تمرکزتان به پروژه هنری و انجام آن برای بیان دروغی بزرگتر جهت معرفی کردن خود بنام شخصیتی بنام ” هنرمند ” در اجتماع اثرات بسیار نادرستی را بجای خواهد گذاشت که دیر یا زود گریبان آن به اصطلاح هنرمند را نیز خواهد گرفت !
آیا در صورت اشتغال در یک شغل دیگر وهمچنین تاهل در یک خانواده با تمام دغدغه های زندگی باز هم زمانی برای انجام پروژه های هنری خواهید داشت ؟!
آیا شخصی که سالها در یک اداره یا سازمان مشغول بکاری بوده است و ساعات اصلی زندگی خویش را خارج از دنیای بزرگ پروژه های هنری خود صرف کرده و حتی پس از بازنشستگی برای سرکردن اوقات فراغت خویش روی به هنر آورده با شخصی که تمام زندگی او صادقانه روبروی یک بوم نقاشی ( برای کسب روزی و معیشت خود و خانواده اش ) بوده و بجای حقوق گرفتن روزانه متقبل هزینه های سنگینی هم هست یکی است ؟!
متاسفانه در دنیای هنر امروز چنین است و جواب تمامی سوالات بالا مثبت و فردی که در چند سازمان مشغول بکار هست باز هم زمان برای ایجاد حتی نمایشگاههای متعدد را نیز دارد و چه بسا که موفق تر از هنرمندان واقعی .
برای اطمینان به تمامی گالری هایی که میشناسید سر بزنید و از نزدیک از صاحب گالری سوال کنید و پیشه و شغل هنرمندانی را که در آنجا اثری را گذاشته اند بپرسید معمولا هنرمند موفقی را نمیتوان در تمام گالری ها یافت که تمام زمان و زندگیش را صرف خلق یک اثرهنری یا بوم های نقاشی خویش کرده باشد , اینچنین افرادی هم انگشت شمار هستند و هم بسیار از موضوع فروش آثار هنری دور هستند _ بطور معمول هنرمندان در جایی دیگر شاغلند
بنابر این : کسی به کاری که شما روی بوم انجام دادید تاملی نخواهد داشت و در هنر امروز این تامل همیشه مرحله آخر یک قرارداد در گالریها و مراکز فروش آثارهنری است :
در هیچکدام از گالری ها و مراکز فروش از شما سوال نمیکنند که آیا شما بر سفره هنرمندانی که تمام شغل و معیشت زندگی او نقاشی یا هنر است و برای آن روزانه هزینه های زیادی را هم متحمل میشود دست دراز کرده اید یا خیر .
در هیچکدام از گالری ها و مراکز فروش از شما سوال نمیکنند شغل شما چیست یا چند شغل دارید که متوجه باشند شما برای خلق آن اثرهنری زمان داشته اید یا خیر . فقط از شما یک CD میخواهند حاوی چند عکس از اثار هنری .
در هیچکدام از گالریها و مراکز فروش از شما نمیپرسند که این آثار را شما کار کرده اید و یا اقوام و شاگردان شما _ یا از نرم افزار ها استفاده کرده اید یا خیر ( فقط کافیست یک امضا زیر تابلو باشد ) همین کفایت میکند !
در هیچکدام از گالریها و مراکز فروش از شما نمیپرسند کارهای شما چقدر زمان یا هزینه برده است !
در هیچکدام از گالریها و مراکز فروش از شما نمیپرسند دغدغه های شما برای خلق این اثر هنری چه بوده و مقصود یا هدفی داشته اید و یا اصلا آن را از کسی که او نمیشناسد کپی کرده اید یا خیر !
در هیچکدام از گالریها و مراکز فروش کشور از شما خورده نمیگیرند که شما بازنشست هستید و پس از 50 یا 60 سال که تمام زمان مفید کاری خود را در موقعیتهای اجتماعی متفاوت گذرانده و حالا پای در عرصه هنر گذاشته اید یا خیر !
بجای آنکه آتلیه یا کارگاهی را اجاره کرده یا بخرید و هر روز هزینه های سنگین آن و معیشت خود را از این راه بدست آورید و همواره شاهد باشید که اشخاصی چنین تمامی حق و حقوق شهروندی شما را برای خود و در آمد بیشتر خود لحاظ میکنند مانند افراد موفقی که در عرصه هنر امروز فعالیت دارند درست همسو با رفتار های اشتباه و غلط مافیاهای فروش آثار قدم بردارید و مانند این افراد موفق ( به لحاظ مالی ) بجای هزینه کردن های روزانه _ جایی شاغل و حقوقی نیز دریافت کنید و به راحتی پای در عرصه ی اشتباه و غلط فروش آثار هنری امروز بگذارید !
چون در هنر امروز هیچکس متوجه زمان تمام عیار صرف شده در یک اثر و یا هزینه های واقعی در آثار شما نخواهد شد
هیچکس متوجه نخواهد شد که شما تمام توجه و تلاشتان بدون دغدغه های دیگر فقط به انجام رساندن این اثر هنری هست که بر روی آن کار میکنید و مجبور هستید تمام هنر و زمان و داشته های خود را در آن اثر پیاده کنید و چون آثار شما شباهت بسیار زیادی به آثار هنرمندانی دارد که در اوقات فراغت و پس از 12 ساعت فراغت و دوری از هنر کاری شبیه به کارهای شما انجام میدهند و مانند شما در گوشه ای تمام زمان و داشته های خود را فقط صرف آن اثر نمیکنند و بجای آن به روابط فروش آثار به کمک همکاران و دوستان خود میپردازند قطعا از شما موفق تر خواهند بود
پس همواره سعی کنید هنر شغل دوم شما باشد یا همیشه یک سبک را در رشته هنری خود دنبال کنید تا زمان شما برای زیستن در دنیای عمیق و بیرحم هنر صرف آموزش های حقیقی و صادقی که از زیستن و مافیای فروش آثار دورتان میکند تلف نشود , چرا که مافیا و سیاستهای اشتباه و غلط فروش آثار هنری در این خصوص هیچ ارزشی را برای شما اعمال نخواهد کرد , اگر وقتی برای تبلیغات اشتباه آنها نگذارید . در این رابطه اگر به زندگی خصوصی هنرمندان بزرگ توجه و دقت کافی داشته باشید متوجه این بی تعادلیها و بی ثباتی ها در دنیا و فرهنگ امروز خواهید شد .
امروزه هنرمندی که بلحاظ مادی موفق شده است : مطمعن باشید زمان را صددرصد و بطور محض در اختیار تعالی صداقتهای هنری و اهتمام در هنر نگذاشته است – عیار زمان را در بوجود آوردن یک اثر به روابط ترجیح داده است و حداقل پس از دوران بازنشستگی و یا پس از رسیدن به درآمدهای جانبی به موفقیتهای خود دست پیدا کرده است .
بقول سهراب : منکه از بازترین پنجره با مردم این ناحیه صحبت کردم
حرفی از جنس زمان نشنیدم
(>> هیچ چشــمی عاشقـــانه به زمیـــن خیره نبود <<)
( تقریبا هیچکس را نمیتوان یافت که تمام زمان خویش را صرف یک حقیقت محض کند )
موفق باشید
برگرفته از سلایق و گفتار : مهرداد مقدم